Varukorg

Antal Produktnamn á pris
Summa 0 kr
Gå vidare till kassan för att ändra antal
Gå till kassan
Fortsätt handla
Fåtal kvar

Gardena robotgräsklippare smart SILENO city LONA 500 (19602-64) + installationsmaterial + 5 års garanti (2 år på batteri) - Fri frakt, 4-6 vardagar leveranstid

500m2. *UTGÅENDE MODELL, BEGRÄNSAT PARTI* - 5 års garanti (2 år på batteri)*

5 års garanti (2 år på batteri) vid registrering inom 3 månader. Fri frakt, omgående leverans

Fri frakt

Finns i lager

Finns i lager, uppskattad leveranstid 1-2 arbetsdagar

Finns i centrallager

Finns i centrallager, uppskattad leveranstid 1-3 arbetsdagar

Inkommer

Finns ej i lager för stunden, men inkommer inom kort. Kontakta oss för mer info - info@hemmashoppen.se

Beställningsvara

Produkten finns inte i vårt lager men är beställningsbar. Kontakta oss för mer info - info@hemmashoppen.se

Finns ej i lager

Kontakta oss för mer info - info@hemmashoppen.se

Ingen status

Kontakta oss för mer info - info@hemmashoppen.se

7,779:- Ord. Pris 16,999:-

GARDENA smart SILENO city 500 m² Set – Intelligent robotgräsklippning med uppkopplad bekvämlighet!

Upplev en ny nivå av trädgårdsskötsel med GARDENA smart SILENO city, anpassad för gräsmattor upp till 500 m². Detta kompletta set inkluderar en smart Gateway för smidig WiFi-anslutning och styrning via GARDENA smart App, så att du enkelt kan övervaka och styra gräsklippningen var du än befinner dig.

392i329jd.png

För att ta del av Gardena:s förlängda garanti på upp till 5 år (2 år på batterier) så behöver du registrera din produkt inom 3 månader från inköpsdatumet.

Registreringen görs enkelt här:
https://www.gardena.com/se/c/support/product-registration-warranty

Vi rekommenderar även att du läser igenom Gardena:s garantivillkor för att se vad som omfattas:
https://www.gardena.com/se/c/garanti

Vi har nu 1,660:- rabatt på Gardena original hus. Tryck här för mer information!

Huvudfunktioner:

  • LONA™ Intelligence: AI-baserad teknik som kartlägger, lär sig och anpassar sig till din unika trädgårdsdesign.

  • Smart styrning via app: Justera klippschema, hantera zoner och få full överblick direkt i mobilen.

  • Zone Management & Area Protect: Anpassa klippning i olika trädgårdszoner och skydda områden från klippning, t.ex. blomsterängar.

  • CorridorCut: Klipper effektivt i smala passager ned till 60 cm.

  • Spot Cutting & SensorControl: Spiralklippning för svåråtkomliga områden och automatisk justering av klippfrekvens baserat på grästillväxt.

  • Tyst drift: Endast 57 dB(A) för minimal störning.

  • Väder- och terränganpassad: Klarar alla säsonger, regn och lutningar upp till 35 %.

  • SmartHome-kompatibel: Styr med röst via Amazon Alexa.

  • Växtbibliotek i appen: Upptäck och lär dig mer om trädgårdens växter.

Installation och styrning är enkel tack vare funktionerna EasyConfig och Auto Schedule, som automatiskt anpassar klippningen efter dina behov.

  1. LONA™ Intelligence får du en intelligent och interaktiv gräsklippningsupplevelse. Funktionen gör att din robotgräsklippare lär sig din trädgårds layout, skapar en karta och optimerar klippningen efter dina behov.

För att använda LONA™ krävs uppkoppling mot Wi-Fi och installation av en smart Gateway som ingår till denna modellen.

Så fungerar det:

  • - Anslut din smart Gateway till routern via nätverkskabel eller Wi-Fi

  • - Gateway kommunicerar trådlöst med robotgräsklipparen

  • - All styrning sker enkelt via GARDENA smart app

⚠️ Utan smart Gateway fungerar robotgräsklipparen endast via Bluetooth – då är LONA™ Intelligence inte tillgängligt.

Paketets innehåll:

  • ✅ 1 st smart SILENO city  LONA 500 (19921-24)

  • ✅ 1 st GARDENA smart Gateway för WiFi-styrning

  • ✅ 1 st Laddningsstation (basstation)

  • ✅ 1 st Strömadapter

  • ✅ 200 st Spikar / Märlor

  • ✅ 150 m Begränsningskabel

Teknisk översikt:

  • - Arbetsyta: Upp till 500 m² (±20 %)

  • - Batteri: Li-Ion, 60 min laddningstid, 65 min klipptid/laddning

  • - Klippsystem: 3-bladig knivskiva, 16 cm klippbredd

  • - Klipphöjd: 20–50 mm, dubbel skärriktning

  • - Lutning: Klarar upp till 35 % inom arbetsområdet

  • - Styrning: Via GARDENA smart App (kräver registrering)

  • - Skärm: 2,1” monokrom display

  • - Uppdatering: Programvara via USB

  • - Skyddsklass: IPX5

  • - Mått & vikt: 55 × 38 × 23 cm, 7,3 kg

  • - Ljudnivå: Endast 57 dB(A)

  • - Energiförbrukning: Ca 4 kWh/månad (vid maxanvändning)

kombinerad_5_ars_garanti.png

Skapa garantiärende – Gardena robotgräsklippare

Har du problem med din Gardena robotgräsklippare? Så här gör du för att starta ett garantiärende:

1. Skapa ett ärende hos Gardena

Vid fel eller driftstörningar skall du själv registrera ett ärende direkt hos Gardena via deras supportformulär: https://gardenasupportsweden.zendesk.com/hc/sv/requests/new

När du fyller i formuläret, tänk på att:

  • - Beskriva felet så noggrant som möjligt

  • - Ange produktens serienummer

✅ Behöver du hjälp med att skapa ärendet? Vi hjälper dig gärna – hör av dig till oss!


2. Vad händer efter att du skickat in ärendet?

Gardena återkommer till dig med en första bedömning. Beroende på ärendets art kan du:

  • - Bli hänvisad till en auktoriserad Gardena-/Husqvarna-verkstad nära dig

  • - Få instruktioner om hur du skickar in produkten till deras centralverkstad


Viktig information inför service av din Gardena robotgräsklippare

Innan du lämnar in eller skickar din robotgräsklippare till en Gardena / Husqvarna verkstad är det viktigt att du har så mycket information som möjligt tillgängligt – såsom en tydlig felbeskrivning, inköpskvitto / faktura, serienummer samt eventuell garantibekräftelse. Detta underlag gör det enklare för verkstaden att bedöma ärendet och påskyndar hanteringen.

Felsökning – ett nödvändigt steg i många fall

I vissa fall kan verkstaden göra en preliminär bedömning utifrån den information som lämnas, men ofta krävs en fysisk felsökning av produkten för att fastställa felet med säkerhet. Därför är det inte alltid möjligt att i förväg ge ett exakt svar på vad som behöver åtgärdas.

Om felet inte täcks av garantin

Vissa typer av skador omfattas inte av garantin, exempelvis:

  • - Yttre åverkan

  • - Felaktig användning

  • - Normalt slitage

Om felet inte täcks av garantin kan verkstaden ta ut avgifter för:

  • - Felsökning

  • - Frakt

  • - Reparation (endast efter ditt godkännande)

Du får alltid ett kostnadsförslag innan eventuella åtgärder utanför garanti påbörjas.

Håll nära kontakt vid osäkerhet

Om du är osäker kring något i processen, rekommenderar vi att du har en tät dialog med den verkstad som hanterar ditt ärende. De hjälper dig med bedömning, svarar på frågor och vägleder dig kring nästa steg.


Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp – vi finns här för dig!

Bluetooth / GSM / Wifi Wifi
Guidetråd / Genvägskabel Ja
Typ utav installation: Trådbunden begränsning
Klippyta (upp till) 500m2

Använd gärna vår chat om du har frågar, då får du svar direkt om vi är online! Är vi offline lämnar du bara ett meddelande så mailar vi tillbaka så snart som möjligt!

Klicka här för att öppna chatten

Kontor i Stenungsund

 

Hitta hit

Snabb & enkel betalning

Tillsammans med Walley kan vi erbjuda kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Fri frakt *

* Vid köp över 500 kr, annars fastpris 25 kr.

Chatta med oss

Chatten är stängd idag.