Antal | Produktnamn | á pris |
---|
Summa | 0 kr |
- Vi besvarar e-postförfrågningar inom 48 timmar från det att din fråga mottagits.*
- Om vi inte kan ge ett fullständigt svar inom 48 timmar, kommer du att bli kontaktad och informerad om orsaken samt när du kan förvänta dig ett svar.
- Normal svarstid: oftast inom 2 timmar på vardagar mellan kl. 08:00–16:00.
* Gäller endast frågor som rör faktiska köp, beställningar eller leveranser, och enbart under vardagar. Samtliga svar ges personligen av vår kundservice.
Hemmashoppen får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Tryckfel kan finnas och därmed kan priserna ej garanteras. Betalningar på Hemmashoppen sker med kortbetalning, faktura, delbetalning, Swish eller Apple Pay.
Betala i din egen takt
Välj det tempo som passar dig. Med “Betala i din egen takt” delar du upp köpet och betalar i mindre delar över tid. (Läs mer)
Betala inom 14 eller 30 dagar
Se till att allt känns rätt innan du betalar. Med Betala inom 14 eller 30 dagar får du hem varorna först – och betalar sen. (Läs mer)
Delbetalning med ränta
Betala i din egen takt med en fast månadskostnad. En längre löptid gör det enkelt att planera och anpassa betalningen efter din budget. (läs mer)
Delbetalning utan ränta
Dela upp ditt köp i mindre delar – utan ränta. Ett smart sätt att sprida ut kostnaden utan att det blir dyrare. (Läs mer)
Köp nu, betala om två månader
Med “Köp nu, betala om två månader” får du upp till 90 dagars betaltid. Ett smidigt betalsätt för dig som verkligen vill känna efter att köpet känns rätt. (Läs mer)
https://www.walley.se/villkor/
Återbetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring till 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/
Vi strävar alltid efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Om leveranstiden skulle bli längre än beräknat kontaktar vi dig via e-post eller telefon för att diskutera alternativa lösningar, om det är möjligt. Du kan alltid följa statusen på din order genom att logga in på Ditt konto. Bekräftelse på din beställning skickas omgående till den e-postadress du angivit.
Som kund har du rätt att häva ditt köp vid försening utan extra kostnad, så länge produkten inte redan har lämnat vårt lager. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp.
Leveransmetoder:
- Mindre produkter skickas via våra fraktpartners till närmaste ombud.
- Större och tyngre produkter (t.ex. vitvaror, grillar, tyngre robotgräsklippare) levereras direkt hem till dig med telefonavisering. Leverans sker till tomtgräns eller till porten för lägenhetshus. Inbärning ingår ej, men kontakta oss gärna om du önskar hjälp med inbärning så försöker vi ordna detta.
Lagerstatus:
Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara felaktig eftersom uppdatering inte sker i realtid. Vill du vara säker på produktens tillgänglighet innan du beställer, kontakta oss gärna på 031 422 411 Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. ).
Frakt och leveranskostnader
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 500:-. För beställningar under 500:- tillkommer en fraktavgift på 25:-.
Om du har särskilda önskemål, såsom inbärning, bortforsling eller andra tjänster, är du välkommen att kontakta oss. Vi lämnar gärna en individuell offert baserat på dina behov.
- Du kan avbeställa en beställd produkt genom att skicka ringa eller skicka ett mail till oss.
- Ange alltid ditt ordernummer för snabbare hantering.
- Undantag: specialbeställda produkter (t.ex. Bertazzoni, ILVE, Fjäråskupan) där köpet kan vara bindande. Kontakta oss gärna innan beställning om du är osäker på vad som gäller.
- Returkostnaden bekostas av dig som kund om varan redan skickats från vårt lager.
- När vi mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet enligt överenskommelse.
Hur länge gäller garanti hos från våra leverantörer?
- Alla produkter har minst 1 års garanti.
Vad säger Konsumentköplagen?
- Du har alltid 3 års reklamationsrätt.
- Fel ska anmälas inom skälig tid (inom 2 månader är alltid godkänt).
Vad täcks inte av garantin?
- Fel som beror på felaktig installation, handhavande eller skador orsakade av kunden.
- Om en tekniker skickas ut, eller om en produkt skickas in, och felet inte omfattas av garantin, debiteras kunden för kostnader - för felsökning, frakt och service.
Hur reklamerar jag en vara?
- Mejla oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
- Ange en felbeskrivning samt ordernummer tillsammans med en bild på typskylt / serienummer
Vad gäller vid transportskador?
- Kontrollera alltid varan vid leverans.
- Synliga skador skall anmälas till chauffören direkt (vid hemleverans)
- Transportskador måste rapporteras till oss samt transportören inom 7 dagar.
Gäller samma regler för företag?
- Nej, företag omfattas av andra regler. Kontakta oss för mer information.
Hur lång är ångerrätten?
- Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar varan.
- Du måste meddela oss inom 14 dagar om du vill ångra ditt köp.
- Varan behöver inte ha kommit tillbaka till oss inom de 14 dagarna, men du som kund ansvarar för returfrakten.
Gäller ångerrätten alltid?
Nej. Ångerrätt gäller inte för:
Specialbeställda produkter, känner du dig osäker? kontakta oss.
Får jag undersöka varan?
- Ja, du får undersöka varan på samma sätt som i en fysisk butik.
- Om produkten har använts mer än nödvändigt och inte kan säljas som ny, görs ett värdeminskningsavdrag från återbetalningen.
Vem betalar returfrakten?
- Du som står för returfrakten.
- Ombudspaket: 295:-
- Hemleverans (paket): 1 000:-
- Pallgods: från 1 500:- (beroende på ort)
- Du kan själv välja fraktlösning – du måste inte använda vårt avtal med DHL. Väljer du egen fraktlösning tar vi inte ut någon extra kostnad.
- När får jag återbetalning?
- När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet enligt överenskommelse.
- Vilka uppgifter lagrar vi?
Hemmashoppen lagrar endast de personuppgifter som krävs för att kunna hantera köp, leverans och kundservice. Detta omfattar namn, adress, e-post och telefonnummer.
Kundkonto
När du genomför ditt första köp hos oss registreras du automatiskt som användare i vårt system.
Det gör det enklare för dig att handla igen.
Du får tillgång till Ditt konto, där du kan se orderhistorik och följa orderstatus
För oss innebär det att vi kan erbjuda bättre service och kundkommunikation (t.ex. nyhetsbrev).
- Samtycke
Genom att fullfölja ett köp samtycker du till att vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.
- Ändring och borttagning
Du kan logga in på Ditt konto för att se dina uppgifter
Du kan när som helst begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller tar bort dig ur vårt register.
- Betalningsuppgifter
Hemmashoppen lagrar aldrig kortnummer eller känsliga betalningsuppgifter. Betalningar hanteras helt utav Walley. Vi sparar endast namn, adress, e-post och telefonnummer.
- Delning av uppgifter
Dina uppgifter delas endast med vår betal- och leveranspartners i den utsträckning som krävs för att genomföra ditt köp (t.ex. namn, adress och telefonnummer).
- Orderbegränsning
Du kan beställa max 5 st av en artikel om inget annat anges. Vid större beställningar, kontakta oss.
- Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella prisfel eller felskrivningar. Om detta skulle inträffa kontaktar vi alltid dig som kund.
På Hemmashoppen värnar vi om din integritet. Här beskriver vi hur vi samlar in, behandlar och skyddar dina personuppgifter i samband med köp och användning av våra tjänster.
Hemmashoppen (Insemo AB, org.nr. 5569727-3379) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina uppgifter. Har du frågor kan du kontakta oss via e-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. e
Vi behandlar personuppgifter du lämnar vid köp eller registrering, såsom:
- Namn, adress, telefonnummer och e-post
- Personnummer (vid vissa betalningsalternativ)
- Användardata (t.ex. IP-adress, inloggningsinformation, teknisk enhet, användarbeteende på hemsidan)
Vi behandlar uppgifter för att:
- Hantera beställningar, leveranser och betalningar
- Tillhandahålla kundkonto och support
- Uppfylla rättsliga förpliktelser (t.ex. bokföringslagen)
- Marknadsföra relevanta produkter och tjänster (endast med ditt samtycke)
- Utveckla och förbättra våra tjänster och hemsida
Vi sparar personuppgifter endast så länge det behövs för ändamålen ovan. Uppgifter kopplade till köp lagras i upp till 3 år för att kunna hantera garanti och reklamationsärenden, om inte längre lagring krävs enligt lag.
För att leverera våra tjänster kan uppgifter delas med:
- Betal- och logistikpartners (Walley & transportbolag)
- IT- och driftleverantörer
Alla parter behandlar uppgifterna enligt gällande lag och avtal.
Du har rätt att:
- Begära tillgång till de personuppgifter vi har om dig
- Rätta felaktiga uppgifter
- Begära radering (i den mån vi inte måste spara uppgifterna enligt lag)
- Invända mot direktmarknadsföring
- Begära begränsning av behandling
- Begära dataportabilitet (få ut uppgifter i elektroniskt format)
Kontakta oss om du vill utöva dina rättigheter.
Om du anser att vi behandlar dina uppgifter felaktigt kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Tillsammans med Walley kan vi erbjuda kortbetalning, faktura eller delbetalning.
* Vid köp över 500 kr, annars fastpris 25 kr.
Chatten är stängd idag.