Varukorg

Antal Produktnamn á pris
Summa 0 kr
Gå vidare till kassan för att ändra antal
Gå till kassan
Fortsätt handla

 

Kundservice & svarstider

* Gäller endast frågor som rör faktiska köp, beställningar eller leveranser, och enbart under vardagar. Samtliga svar ges personligen av vår kundservice.

 

Köpvillkor

Hemmashoppen får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Tryckfel kan finnas och därmed kan priserna ej garanteras. Betalningar på Hemmashoppen sker med kortbetalning, faktura, delbetalning, Swish eller Apple Pay.

Betala i din egen takt

Välj det tempo som passar dig. Med “Betala i din egen takt” delar du upp köpet och betalar i mindre delar över tid. (Läs mer)

Betala inom 14 eller 30 dagar

Se till att allt känns rätt innan du betalar. Med Betala inom 14 eller 30 dagar får du hem varorna först – och betalar sen. (Läs mer)

Delbetalning med ränta

Betala i din egen takt med en fast månadskostnad. En längre löptid gör det enkelt att planera och anpassa betalningen efter din budget. (läs mer)

Delbetalning utan ränta

Dela upp ditt köp i mindre delar – utan ränta. Ett smart sätt att sprida ut kostnaden utan att det blir dyrare. (Läs mer)

Köp nu, betala om två månader

Med “Köp nu, betala om två månader” får du upp till 90 dagars betaltid. Ett smidigt betalsätt för dig som verkligen vill känna efter att köpet känns rätt. (Läs mer)

https://www.walley.se/villkor/

Återbetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring till 010-161 01 00. Du kan även besöka Walley på https://www.walley.se/

Leveransvillkor

Vi strävar alltid efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Om leveranstiden skulle bli längre än beräknat kontaktar vi dig via e-post eller telefon för att diskutera alternativa lösningar, om det är möjligt. Du kan alltid följa statusen på din order genom att logga in på Ditt konto. Bekräftelse på din beställning skickas omgående till den e-postadress du angivit.

Som kund har du rätt att häva ditt köp vid försening utan extra kostnad, så länge produkten inte redan har lämnat vårt lager. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp.

Leveransmetoder:

Lagerstatus:

Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara felaktig eftersom uppdatering inte sker i realtid. Vill du vara säker på produktens tillgänglighet innan du beställer, kontakta oss gärna på 031 422 411  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. ).

Läs mer om våra frakt-och-leveransalternativ här

Fraktkostnad

 

Frakt och leveranskostnader

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 500:-. För beställningar under 500:- tillkommer en fraktavgift på 25:-.

Om du har särskilda önskemål, såsom inbärning, bortforsling eller andra tjänster, är du välkommen att kontakta oss. Vi lämnar gärna en individuell offert baserat på dina behov.

Avbeställning

 

Avbeställning & returnering

 

 

Garanti och reklamation

 

- Vanliga frågor -

 

Hur länge gäller garanti hos från våra leverantörer?

 

Vad säger Konsumentköplagen?

 

Vad täcks inte av garantin?

 

Hur reklamerar jag en vara?

 

Vad gäller vid transportskador?

 

Gäller samma regler för företag?

 

Ångerrätt

 

Ångerrätt & Distansavtalslagen – Vanliga frågor

 

Hur lång är ångerrätten?

 

Gäller ångerrätten alltid?

 

Får jag undersöka varan?

 

Vem betalar returfrakten?

 

 

Personuppgifter

 

Personuppgifter & Dataskydd

  • - Vilka uppgifter lagrar vi?
    Hemmashoppen lagrar endast de personuppgifter som krävs för att kunna hantera köp, leverans och kundservice. Detta omfattar namn, adress, e-post och telefonnummer.

  • Kundkonto
    När du genomför ditt första köp hos oss registreras du automatiskt som användare i vårt system.

    • Det gör det enklare för dig att handla igen.

    • Du får tillgång till Ditt konto, där du kan se orderhistorik och följa orderstatus 

    • För oss innebär det att vi kan erbjuda bättre service och kundkommunikation (t.ex. nyhetsbrev).

  • - Samtycke
    Genom att fullfölja ett köp samtycker du till att vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

  • - Ändring och borttagning
    Du kan logga in på Ditt konto för att se dina uppgifter
    Du kan när som helst begära att vi rättar felaktiga uppgifter eller tar bort dig ur vårt register.

  • - Betalningsuppgifter
    Hemmashoppen lagrar aldrig kortnummer eller känsliga betalningsuppgifter. Betalningar hanteras helt utav Walley. Vi sparar endast namn, adress, e-post och telefonnummer.

  • - Delning av uppgifter
    Dina uppgifter delas endast med vår betal- och leveranspartners i den utsträckning som krävs för att genomföra ditt köp (t.ex. namn, adress och telefonnummer).

  • - Orderbegränsning
    Du kan beställa max 5 st av en artikel om inget annat anges. Vid större beställningar, kontakta oss.

  • - Reservationer
    Vi reserverar oss för eventuella prisfel eller felskrivningar. Om detta skulle inträffa kontaktar vi alltid dig som kund.

 

Uppdaterad integritetspolicy.

Publicerad 2021-12-13 UPPDATERAD 2025-08-21

Integritetspolicy – Hemmashoppen

På Hemmashoppen värnar vi om din integritet. Här beskriver vi hur vi samlar in, behandlar och skyddar dina personuppgifter i samband med köp och användning av våra tjänster.

 

Personuppgiftsansvarig

Hemmashoppen (Insemo AB, org.nr. 5569727-3379) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina uppgifter. Har du frågor kan du kontakta oss via e-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. e

Vilka uppgifter vi samlar in

Vi behandlar personuppgifter du lämnar vid köp eller registrering, såsom:

  • - Namn, adress, telefonnummer och e-post

  • - Personnummer (vid vissa betalningsalternativ)

  • - Användardata (t.ex. IP-adress, inloggningsinformation, teknisk enhet, användarbeteende på hemsidan)

Varför vi behandlar dina uppgifter

Vi behandlar uppgifter för att:

  • - Hantera beställningar, leveranser och betalningar

  • - Tillhandahålla kundkonto och support

  • - Uppfylla rättsliga förpliktelser (t.ex. bokföringslagen)

  • - Marknadsföra relevanta produkter och tjänster (endast med ditt samtycke)

  • - Utveckla och förbättra våra tjänster och hemsida

Lagring av uppgifter

Vi sparar personuppgifter endast så länge det behövs för ändamålen ovan. Uppgifter kopplade till köp lagras i upp till 3 år för att kunna hantera garanti och reklamationsärenden, om inte längre lagring krävs enligt lag.

Tredje parter

För att leverera våra tjänster kan uppgifter delas med:

  • - Betal- och logistikpartners (Walley & transportbolag)

  • - Leverantörer (för att möjligöra utskick direkt från deras lager till dig) 
  • - IT- och driftleverantörer
    Alla parter behandlar uppgifterna enligt gällande lag och avtal.

Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • - Begära tillgång till de personuppgifter vi har om dig

  • - Rätta felaktiga uppgifter

  • - Begära radering (i den mån vi inte måste spara uppgifterna enligt lag)

  • - Invända mot direktmarknadsföring

  • - Begära begränsning av behandling

  • - Begära dataportabilitet (få ut uppgifter i elektroniskt format)

Kontakta oss om du vill utöva dina rättigheter.

Klagomål

Om du anser att vi behandlar dina uppgifter felaktigt kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).

 

 

 

 

 

 

Kontor i Stenungsund

 

Hitta hit

Snabb & enkel betalning

Tillsammans med Walley kan vi erbjuda kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Fri frakt *

* Vid köp över 500 kr, annars fastpris 25 kr.

Chatta med oss

Chatten är stängd idag.