Varukorg

Antal Produktnamn á pris
Summa 0 kr
Gå vidare till kassan för att ändra antal
Gå till kassan
Fortsätt handla

Support och tillgänglighet

Hemmashoppen skall svara på frågor från kunder via e-post inom 48 timmar från det att förfrågningen mottagits*. Om frågan inte kan besvaras inom 48 timmar skall kunden meddelas om detta inom 48 timmar och företaget skall då meddela orsaken till fördröjningen när konsumentens fråga kan besvaras. Vanlig svarstid brukar vara inom 2h vardagar mellan 7-15.30.

* (Gäller endast förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar och under vardagar, svaret skall vara personligt).

Köpvillkor

Hemmashoppen får inte ingå avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Tryckfel kan finnas och därmed kan priserna ej garanteras. Betalningar på Hemmashoppen sker med kortbetalning, faktura eller delbetalning:

Kortbetalning

Kortbetalningarna görs säkert och enkelt i samarbete med NETS, enkel och framförallt säker betalning med följande kort; Visa, Maestro, Mastercard. När du väljer att betala med kortbetalning i kundkorgen och går vidare i sista steget landar du på en säker och krypterad plattform hos Nets, där du ombeds att ange kortnummer. Hemmashoppen lagrar inga kortuppgifter i sin databas, utan det sköts internt och krypterat av Nets. Se avdelningen personuppgifter längre ner för mer information om vad Hemmashoppen lagrar om dig.

Faktura

Walley fakturalösning

I samarbete med Walley (Norion Bank AB) erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Fakturan förfaller inom 14 dagar från utskick. En aviavgift på 0 kronor tillkommer.
Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%.
En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
För att se fullständiga villkor för Walley, se nedan

https://www.walley.se/

Återbetalning: Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och kontouppgifter från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning. Maila dina uppgifter till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ring till 010-161 01 00. Du kan även besöka oss på https://www.walley.se/

KONTO

Walley Konto

I samarbete med Walley erbjuder vi delbetalning via faktura. När du väljer detta betalsätt får du hem dina varor innan du betalar.  Alla dina köp under samma månad samlas på en faktura som efterföljande månad skickas per post till din folkbokföringsadress. Betalningen kan sedan delas upp på 36 månader. En aviavgift på 29 kronor tillkommer. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället.

När du fått fakturan betalar du som minst det lägsta belopp som står angivet på fakturan. Ränta på 19,2 procent per år tillkommer. Delbetalningsbeloppet är alltid 1/36 av totalbeloppet plus ränta och avgifter, dock alltid lägst 50 kr. Önskar du lösa din skuld kan du alltid betala det totala beloppet som anges på fakturan.

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

DELBETALNING

Walley delbetalningskampanjer

I samarbete med Walley erbjuder vi faktura vid speciella delbetalningskampanjer. När du väljer detta betalsätt så kommer Walley att skicka fakturan till dig med förfallotid i slutet av månaden. De extra avgifter som tillkommer framgår i kassan när du väljer delbetalningskampanj. För att följa din delbetalningskampanj så behöver du betala det belopp som framgår på fakturan som skickas i mitten på varje månad.

En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Leveransvillkor

Leveranstiden är normalt ca 2–4 arbetsdagar, beroende på om produkten finns i lager hos oss eller vår leverantör. Skulle leveranstiden ta längre tid än uppskattat kommer vi att höra av oss per mail eller telefon och försöka hitta andra alternativ om det är möjligt. Vi strävar alltid efter att du som kund ska få din leverans så snart som möjligt och du har även möjlighet att följa din orderstatus när du loggar in på "ditt konto". Är produkten tillfälligt slut skickar vi så fort produkten kommit in, leveransbesked ges vanligtvis omgående. Bekräftelse på ordern fås via e-post omgående. Som kund har du rätt att häva ditt köp vid försening utan extra kostnad, sålänge produkten inte redan lämnat vårt lager. Hör alltid av er vid frågor.

Mindre produkter skickas via DHL och andra speditörer till närmaste ombud. Tyngre vitvaror (tvätt,disk eller kylskåp osv) skickas med telefonavisering direkt hem till dig (levereras till tomtgräns eller till porten för lägenhetshus), bärs ej upp för trappor. Vi sätter igång leveransprocessen så fort vi fått in din order. Kontakta oss innan köp om ni har frågor gällande leveranser. 031-422 422.

Vi reserverar oss för att lagerstatus på hemsidan kan vara fel då denna inte uppdateras automatiskt varje minut. Vänligen kontakta oss om du vill vara säker på en lagerstatus innan du beställer (031-422 422 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. ). Vid försening av order så har konsument rätt att häva köpet. 

Fraktkostnad

Väldigt enkelt: Just nu bjuder vi frakten vid köp över 500kr. Under 500kr så tillkommer 25kr per order.

Avbeställning

Du kan avbeställa produkter som du har beställt, dock enbart om vi inte har hunnit få iväg er order. Varan avbeställes lättast genom att skicka ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. , glöm inte att ange ordernummer. Pengarna sätts tillbaka på samma kontonummer som det dragits från. Har ni valt fakturabetalning avbryts fakturan. Undantag dock för specielbeställda produkter från t.ex. Bertazzoni, ILVE och Falcon där köpet är bindande. Kontakta oss innan om du är osäker vad som gäller den berörda produkten.

Du har även rätt att skicka tillbaka produkter inom 14 dagar som fortfarande är oanvända, ouppackat* och i orginalförpackning. Kund skall dock stå för returkostnaden. Vi återbetalar konsumenten senast inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet. Produkter som inte hämtas ut hos ombud debiteras med 395:-. Hemleverans paketgods i retur debiteras med 1000:-. Pallgods i retur debiteras med en startavgift på 1500:- beroende på ort i Sverige. 

Kontakta då oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för vidare information om hur returen ska ske.

Garanti och reklamation

Hemmashoppen följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Hemmashoppen säljer alla produkter med minst 1 års reparationsgaranti. Som kund har du dock alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, oavsett tillverkare, efter det att du mottagit varan. Alla garantier gäller enbart inom Sverige. Produktgarantin gäller vid ursprungliga fel som fanns i produkten vid leverans. Om det är ett fabrikationsfel får du som kund en fri reperation alternativt en ny motsvarande produkt samt ersättning för eventuella fraktkostnader. Om garantifel inte kan konstateras pga felaktig inkoppling, handhavande eller åverkan kommer fraktkostnad samt eventuell kostnad från serviceverkstad att debiteras kund.

Reklamation. Skulle det vara fel på er produkt, eller att produkten slutar fungera inom garantitiden, så kontaktar konsument Hemmashoppen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  omgående efter att ni upptäckt felet. Finns produkten inte kvar alternativt slutats tillverkas skickar vi en liknande produkt efter överenskommelse med konsument. Allting sker enligt konsumentsköplagen. 

Transportskador måste rapporteras utav mottagren till det aktuella åkeriet inom 7 kalenderdagar eller så kan ersättning från leverantör utebli.

Våra leverantörer kräver att du alltid undersöker emballage och vara direkt vid leverans efter synliga fel. Skulle ni hitta synliga fel meddela då chauffören omgående och skapa därefter ett ärende på det aktuella åkeriets hemsida och kontakt därefter oss.

Din orderbekräftelse, kvitto eller faktura gäller som garantibevis. Om du inte fått dessa på e-mail eller brev hittar du dessa under avdelningen "Ditt konto".

För företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Kontakta oss om du vill veta mer.

Läs mer hos Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerrätt

Nedan kan du läsa om distans- och hemförsäljningslagen, en trygghet för dig som självklart gäller här på Hemmashoppen.

Distans- och hemförsäljningslagen

När du köper något på Internet, postorder, TV-shop och telefon har du inte samma möjlighet att granska det du köper som när du handlar i en butik. Därför har du möjlighet att inom 14 dagar ångra ditt köp. När du ångrar köpet ska du meddela säljaren att du ångrar köpet och lämna tillbaka det du har köpt till säljaren. Du ska meddela säljaren att du ångrar dig inom 14 dagar. Säljaren behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet. Säljaren behöver inte heller ha fått tillbaka varan inom de 14 dagarna.

Ångerrätt och öppet köp lämnas inte på hörlurar som varit uppackade och/eller använda.

I

När börjar ångerrätten gälla?

Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten.

Undersöka varan

Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Har produkten använts eller ändrats från ny så har vi rätt att fakturera för värdeminskning.

Returfrakten

När du ångrar ett köp ska du betala kostnaderna för returfrakten. Ombudspaket 295:-. Hemleverans paket retur 1000:-. Pallgods med en startavgift på 1500:-.

Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan och är inte tvingad till och returnera den via våra avtal med DHL.

Önskar du returnera till oss på annat vis än via vårat avtal med DHL så debiterar vi ingenting. Vänligen skicka in din retur till:


Hemmashoppen Lagerbutik på Teknikvägen 6. 444 95 Ödsmål.

När returen har anlänt till vårat lager kollar vi igenom det som krävs för en godkänd retur och återbetalar enl. ök.

 

Köpa tjänster

Ångerrätten gäller också när du köper tjänster på distans. Det kan exempelvis vara hantverkstjänster. Men lagen gäller även vissa finansiella tjänster som krediter, försäkringar och betaltjänster. Även vid köp av tjänster är ångerfristen 14 dagar utom för livförsäkringar och privat individuellt pensionssparande. Då är den 30 dagar. Som regel gäller ångerfristen från dagen då avtalet ingås. När du köper livförsäkringar räknas fristen från och med den dag du har fått veta att avtalet har ingåtts. Ångerrätten börjar dock aldrig gälla förrän du har fått den information som säljaren måste ge dig. När du köper finansiella tjänster ska du även ha fått avtalsvillkoren för att ångerfristen ska börja löpa.

Återbetalning

När du ångrar ett köp ska säljaren snarast betala tillbaka allt du har betalat, utom returfrakten, till dig. Säljaren måste alltid betala tillbaka inom 30 dagar.

När du inte har ångerrätt

Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade varor som t.ex DVD filmer om plomberingen är obruten. Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten. Ångerrätt gäller inte demo-exemplar. Ångerrätt eller öppet köp gäller inte produkter som tillverkas på beställning, såsom t.ex. Falcon, Fjäråskupan, ILVE, Bertazzoni och La Germania osv.

Du har inte heller ångerrätt på t.ex. spabad, grillar, kaffemaskiner och övriga hygienartiklar. Dessa varor måste kunna skickas tillbaka i obruten förpackning för att ångerrätten ska gälla.

Personuppgifter

Hemmashoppen lagrar endast personuppgifter som krävs för att genomföra köp och leverans.

När du genomför ett köp hos oss första gången blir du automatiskt registrerad som en ny användare i vår databas. Detta gör det lättare för dig att genomföra nya köp i framtiden samt att du får tillgång till platsen "ditt konto" där du kan se historik, orderstatus samt hantera dina betal- och leveransadresser. För vår del underlättar det också för att skapa en bättre kundrelation och marknadsföring till dig (t.ex nyhetsbrev). Enligt lag måste du som kund godkänna att vi lagrar dessa uppgifter om dig, vilket du samtycker till genom att fullgöra ett köp. Genom att logga in på "ditt konto" kan du se vilka uppgifter (namn, adress, e-post samt telefonnummer) vi har lagrat, och här har du även möjlighet att ändra dessa. Du kan närsomhelt begära av oss att bli borttagen från detta register om så önskas.

Man får max beställa 5st utav en artikel om annat ej anges. Vid beställning av fler produkter, kontakta oss.

Hemmashoppen lagrar inte betalkortsnummer, utan detta sköts helt och hållet av våra samarbetspartners Nets eller Walley. Det som lagras är namn och adress så att vi enkelt ska kunna hitta kvitto om konsument efterfrågar en kvittokopia. 

Den registrerade konsumenten har rätt att begära ett registerutdrag för att se vilken information som finns sparad. Personuppgiftsansvariga är skyldig att på begäran av den registrerade rätta uppgifter som är felaktiga, ofullständiga eller missvisande.

Läs mer om detta under rubriken köpvillkor. De enda uppgifter vi överlåter om dig är de som krävs (t.ex namn och adress) för att kunna göra ett köp med t.ex Walley och Nets beroende på om du väljer kort, faktura eller delbetalning.

 Vi reserverar oss alltid för eventuella prisfel eller felskrivningar. Skulle detta uppstå kontaktar vi alltid kunden.

Uppdaterad integritetspolicy.

Publicerad 2021-12-13

 

1. Introduktion

För oss på Hemmashoppen kommer du som individ och kund alltid först och denna integritetspolicy (“Integritetspolicy”) förklarar hur vi hanterar dina personuppgifter i samband med att du handlar av oss (“Tjänsterna”). 

I vår Integritetspolicy förklarar vi närmare hur Hemmashoppen fungerar för dig som ”användare” och ”kund” och vem som ansvarar för den personuppgiftsbehandling som sker i samband med att du använder Tjänsterna. Vi beskriver även vilka personuppgifter om dig som behandlas när du använder Tjänsterna, hur vi behandlar personuppgifterna och varför. Vi beskriver också vilket lagstöd som motiverar behandlingen i fråga samt vilka utomstående parter som kan komma att hantera personuppgifter om dig för att vi ska kunna tillhandahålla Tjänsterna. Du får också information om dina rättigheter i förhållande till den behandling som sker avseende dina personuppgifter och hur du kan gå tillväga för att utöva dessa rättigheter. 

Information om hur vi behandlar dina personuppgifter framgår även av Hemmashoppen:s Allmänna Villkor .

2. Vem ansvarar för personuppgiftsbehandlingen?

Det är Hemmapalatset AB, org. nr. 556994-0983 (”Hemmapalatset”), moderbolaget som äger och tillhandahåller den tekniska plattformen ”hemmashoppen.se ” och som är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du registrerar på hemsidan.

Om du har frågor eller synpunkter på behandlingen av dina personuppgifter i samband med din användning av Tjänsterna är du alltid välkommen att kontakta oss och/eller vårt dataskyddsombud via vår hemsida på https://Hemmashoppen.se, eller genom att skicka ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. . 

3. Varifrån samlar vi in de personuppgifter som behandlas om dig när du använder Tjänsterna?

3.1 Personuppgifter som registreras via ditt användarkonto på hemsidan.

Hemmapalatset AB behandlar de personuppgifter om dig som du registrerar via ditt användarkonto så som namn, personnummer, adress och e-postadress i samband med att du öppnar ditt användarkonto eller genomför ditt första köp hos oss och därefter de uppgifter som du registrerar när du använder hemsidan. Dessutom kan vi komma att automatiskt samla in och behandla följande information;
(i) teknisk information inklusive IP adress, inloggningsinformation, typ och version av operativsystem och enhet, tidsinställningar, valt språk, cookies etc.; och
(ii) information om Tjänsterna du använt hos oss, tidsåtgång till ärenden, knapptryckningar etc. Dessa typer av personuppgifter som lämnas i samband med att du använder hemsidan kallar vi nedan för “
Användardata”.

4. Var lagras dina personuppgifter? 

Hemsidan är en egenutvecklad teknisk plattform som ägs och kontrolleras av Hemmapalatset AB och som löpande utvecklas och kvalitetssäkras av både personal hos Hemmashoppen samt Pixelstore.se. Merparten av dina personuppgifter som vi hanterar i samband med att du nyttjar Tjänsterna sparas inte i din mobil eller surfplatta. Dessa personuppgifter lagras istället av Hemmapalatset AB i infrastruktur som tillhandahålls av en av Hemmapalatset ABs underbiträden. Personuppgifterna hanteras och lagras främst inom EU/EES och inga känsliga personuppgifter, såsom t.ex. uppgifter relaterade till din hälsa, lagras utanför EU/EES i samband med nyttjandet av Tjänsterna.

5. Vilka personuppgifter behandlas när du använder Hemmashoppen och varför? 

5.1 Hemmapalatset ABs behandling av din Användardata

Hemmapalatset AB behandlar din Användardata (såsom beskrivet ovan i avsnitt 3.1) för följande
ändamål:
(i) behandla din ansökan eller uppsägning av ditt användarkonto på hemsidan;
(ii) ge dig behörighet att logga in och använda ditt användarkonto;
(iii) upprätthålla korrekta och uppdaterade uppgifter om dig;
(iv) hantera dina val av inställningar och uppgifter om betalning; samt
(v) för att i övrigt kunna leverera Tjänsterna till dig enligt våra Allmänna Villkor.

Vi stödjer oss på den rättsliga grunden “avtal” (artikel 6.1 b dataskyddsförordningen, “GDPR”) för att behandla dina personuppgifter genom det avtal (våra Allmänna villkor) som du har ingått med Hemmapalatset AB: i syfte att kunna erbjuda Tjänsterna. 

5.3 Tillhandahållande av supporttjänster relaterat till ditt nyttjande av Tjänsterna

 Hemmapalatset AB kan komma att kommunicera med dig i egenskap av användare av Tjänsterna. I detta ingår bl.a. att besvara förfrågningar samt att utreda klagomål- och supportärenden (inklusive teknisk support) genom vår supporttjänst via telefon eller i våra digitala kanaler. Beroende på ditt ärende kan du komma att dela med dig av ytterligare Användardata som vi då behandlar i syfte att kunna hjälpa dig nyttja Tjänsterna på bästa sätt. 

Hemmapalatset AB tillhandahåller support enligt ovan som en del av Tjänsterna (dvs. för att kunna fullgöra avtalet mellan dig och Hemmapalatset AB). I den mån supporttjänsterna är relaterade till handel (eller känsliga personuppgifter om dig) sker behandlingen med stöd av avtalet mellan dig och Hemmapalatset AB. 

5.4 För att kunna marknadsföra produkter och tjänster samt förbättra din användarupplevelse

Hemmapalatset AB behandlar delar av din Användardata (såsom beskrivet ovan i avsnitt 3.1) för följande ändamål: direktmarknadsföring till dig via e-post och sms eller andra liknande elektroniska kanaler för kommunikation, t.ex. i samband med kampanjer och erbjudanden i samarbete med samarbetspartners till Hemmapalatset AB. Detta innefattar analys om dig som användare av Hemmashoppen och hur du använder Tjänsterna (t.ex. vilka sidor du besökt och vilka sökningar du gjort) samt din historik baserat på din kontakt med Vårdgivaren. Vår analys innefattar även uppgifter om din ålder och bostadsort.

Hemmapalatset AB tillvaratar även uppgifter om din användning av Tjänsterna i syfte att förbättra användarupplevelsen på hemsidan. Information om dig som användare används också i marknadsföringssyfte. 

Marknadsföringsutskick till dig sker med stöd av ditt samtycke som du kan dra tillbaka när du vill i enlighet med avsnitt 9 nedan. 

5.5 För att fullgöra rättsliga förpliktelser

Hemmapalatset AB kan komma att behandla din Användardata (såsom beskrivits ovan i avsnitt 3.1 - 3.2) med stöd av den rättsliga grunden “rättslig förpliktelse” (artikel 6.1 c i GDPR) för att uppfylla rättsliga skyldigheter enligt krav i lagar. 

Vi sparar och behandlar i övrigt dina personuppgifter i den omfattning det är nödvändigt för att vi ska kunna uppfylla våra rättsliga förpliktelser och de krav som ställs upp enligt lag.

5.6 För att kunna utvärdera, utveckla och förbättra kvalitén av Tjänsterna

Hemmapalatset AB kan komma att behandla dina personuppgifter i syfte att utveckla och förbättra Tjänsterna och de IT-system som används för att tillhandahålla Tjänsterna i syfte att kontinuerligt förbättra säkerheten och vår hantering av personuppgifter samt för att göra hemsidan mer användarvänlig, t.ex. genom att ändra användargränssnittet för att förenkla informationsflödet eller för att lyfta fram funktioner som ofta används av våra användare. 

Vi behandlar endast känsliga personuppgifter om dig i syfte att kunna tillhandahålla Tjänsterna (dvs. för att kunna fullgöra avtalet mellan dig och Hemmapalatset AB) samt för att kunna kvalitetssäkra och utveckla handeln i enlighet med gällande lagstiftning. All annan utveckling av våra Tjänster sker med stöd av avidentifierad data.

6. Hur länge lagrar vi dina personuppgifter

Vi hanterar endast dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för de ändamål uppgifterna i fråga behandlas för enligt avsnitt 5 ovan. Dvs. så länge det behövs för att kunna tillhandahålla god support eller i övrigt kunna leverera Tjänsterna eller för att uppfylla de rättsliga skyldigheter som åligger oss. Vi har i övrigt rutiner för hur vi lagrar eller avidentifierar personuppgifter i syfte att löpande se till att dina personuppgifter vid var tid ska vara adekvata och relevanta för vårt fortsatta tillhandahållande av Tjänsterna. Dina Användaruppgifter raderas eller avidentifieras senast 3 (tre) år från det att du lagdt din order på Hemmashoppen.se, om personuppgifterna inte är nödvändiga att spara för att vi ska uppfylla våra skyldigheter enligt lagkrav eller uppgifterna annars behövs för att tillvarata rättsliga anspråk. Detta görs pga garantiärenden samt reklamationsrätt. 

Samtliga uppgifter som inte behövs för utförande och utveckling av Tjänsterna eller i kvalitetssäkringssyfte, anonymiseras och sparas efter att ändamålet med uppgifterna uppfyllts alternativt raderas automatiskt. Användardata som lagras på basis av ditt samtycke raderar vi om du återkallar ditt samtycke. I avsnitt 10 kan du läsa mer om hur du utövar din rättighet att återkalla ditt samtycke.

7. Tredje parter som dina personuppgifter kan komma att delas med när du använder Tjänsterna

7.1 Underleverantörer till Hemmapalatset AB

 För att vi ska kunna erbjuda dig Tjänsterna använder vi oss av ett antal externa leverantörer som i vissa fall behandlar personuppgifter. Våra IT-tjänsteleverantörer, såsom drifts- och hostingleverantörer, arbetar endast på uppdrag av Hemmapalatset AB och enligt Hemmapalatset ABs instruktioner i egenskap av s.k. personuppgiftsbiträden. 

Hemmapalatset AB anlitar även leverantörer som arbetar självständigt och på så sätt själva ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter , såsom leverantörer av betalningslösningar. Du kommer i förekommande fall att bli ombedd att ingå separat avtal direkt med sådan leverantör. Vi ber dig att uppmärksamma att denna Integritetspolicy inte gäller för personuppgiftsbehandling som sker av dessa leverantörer. För information om hur andra leverantörer behandlar dina personuppgifter hänvisar vi dig till dessa leverantörer.

8. Dina rättigheter som registrerad på hemsidan och användare av Tjänsterna 

Du har rätt att erhålla information om vilka av dina personuppgifter som vi behandlar, i vilket syfte de behandlas, om sådana personuppgifter överförs till tredje land och vilka tredje parter som mottagit dina personuppgifter.

 För att förtydliga kan du närsomhelst vända dig till oss för att:

•begära tillgång till och få information om vilka personuppgifter som behandlas i samband med ditt användande av Appen och/eller Tjänsterna,

•be oss att rätta eventuella felaktiga uppgifter om dig,

•begära att dina personuppgifter raderas. På din förfrågan kommer all Användardata som vi inte är har en rättslig skyldighet att behålla att raderas,

•be oss att begränsa behandlingen av dina personuppgifter, och därvid skriftligen begära att uppgifterna inte får användas för direktmarknadsföringsändamål,

•invända mot behandling av personuppgifter, eller

•begära att få flytta personuppgifter till annan personuppgiftsansvarig genom att erhålla dina personuppgifter, i den omfattning som de tillhandahållits från dig, i ett elektroniskt format som är allmänt använt för att kunna överföra dem till annan part (rätten till dataportabilitet).

För det fall du önskar komma i kontakt med oss angående någon av dessa punkter ber vi dig kontakta oss via vår hemsida på https://hemmashoppen.se, eller genom att skicka ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så finns vi för ditt förfogande.

  

9. Rätt att klaga till tillsynsmyndigheten

 

Vi hoppas att vi i denna Integritetspolicy har tydliggjort hur vi hanterar dina personuppgifter, men om någonting är oklart tar vi tacksamt emot din feedback och besvarar dina frågor så att vi kan förbättra vår kommunikation kring detta. Vi vill här även upplysa dig om att du har rätt att ge in klagomål till Datainspektionen eller annan relevant tillsynsmyndighet för det fall du anser att personuppgiftsbehandlingen är felaktig och inte uppfyller lagenliga krav.

 

 

 

Tvist

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

 

PriceRunner Köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.

Köpgarantin täcker händelser där butiker inte tar sitt ansvar enligt Konsumentköplagen och löser problem inom 60 dagar. Den innefattar endast konsumenter som är bosatta i Sverige.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Bli medlem gratis på PriceRunner

För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till den adress du är skriven på. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är trasig, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.

Om något gått fel med ditt köp ersätter PriceRunner Köpgaranti dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. PriceRunner Köpgaranti ersätter inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.

För fullständiga finstilta villkor och lista på undtantagna kategorier besök PriceRunner.

Visste du att PriceRunner är Sveriges ledande tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att jämföra produkter varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.

Fysisk butik

Varmt välkommen till vår butik i Ödsmål (vid Stenungsund).

Hitta hit

Snabb & enkel betalning

Tillsammans med Nets & Collector kan vi erbjuda kortbetalning, faktura eller delbetalning.

Fri frakt *

* Vid köp över 500 kr, annars fastpris 25 kr.

Chatta med oss

Är det något du undrar över? Ring oss på 031-422 422 eller chatta med oss direkt på sidan!

Starta chatten

Just nu Köp idag - betala först om 14 dagar

Med faktura betalar du först efter 14 dagar, helt utan extra avgifter. Vi har även kortbetalning, delbetalning och direktbetalning via bank. Valet är ditt!