Antal | Produktnamn | á pris |
---|
Summa | 0 kr |
5 års garanti (2 år på batteri) vid registrering inom 3 månader Fri frakt, omgående leverans
Köp hus till valfri Gardena free & max robotgräsklippare och få 50% rabatt
Lägg till huset i din varukorg och ange rabattkod HUS50
Gardena max skickas till ditt närmsta DHL-ombud.
Vid köp utav hus skickas det i ett separat kolli till samma ombud.
För att ta del av Gardena:s förlängda garanti på upp till 5 år (2 år på batterier) så behöver du registrera din produkt inom 3 månader från inköpsdatumet.
Registreringen görs enkelt här:
https://www.gardena.com/se/c/support/product-registration-warranty
Vi rekommenderar även att du läser igenom Gardena:s garantivillkor för att se vad som omfattas:
https://www.gardena.com/se/c/garanti
Observera att exemplaret i videon har smart Gateway samt Antikollisionsradar installerad som är ett tillbehör som köps till separat.
Vill du ha en perfekt klippt gräsmatta utan ansträngning? Gardena smart SILENO max klarar ytor upp till 1200 m² och med dubbla knivdiskar för att ge ett snyggt och effektivt resultat.
Med Trim-to-Edge-teknologi klipper roboten nära fasta kanter, som väggar och staket, och lämnar inga ojämna gräskanter.
- Bluetooth-styrning för snabb och enkel användning
Tryck här för att läsa mer om Gardena Bluetooth-app
- Wi-Fi-styrning (kräver smart Gateway) för avancerade funktioner i Gardena smart app
Tryck här för att läsa mer om Gardena smart-app
LONA™ Intelligence gör det möjligt för robotgräsklipparen att lära sig din trädgård, kartlägga ytor och anpassa klippningen. För att kunna använda denna funktion krävs följande:
- Köp till en GARDENA smart Gateway (tryck här för mer information)
- Installera och koppla in den till din router via nätverkskabel eller Wi-Fi
- Smart Gateway kommunicerar sedan via radiosignaler med din robotgräsklippare
- Styr och övervaka din robot via GARDENA smart app
Utan en smart Gateway installerad fungerar robotgräsklipparen endast via Bluetooth och har inte tillgång till funktionerna i LONA™ Intelligence.
Med LONA™ Intelligence lär sig roboten hur din trädgård ser ut. Via appen kan du:
✅ Se robotens rörelser i realtid
✅ Skapa zoner där den inte ska klippa
✅ Ställa in specifika klippområden
Till skillnad från många andra modeller har smart SILENO max två knivdiskar, vilket ger en mer effektiv klipptid och bättre täckning av gräsmattan.
✅ GARDENA smart SILENO max (1200 m²)
✅ Laddstation
✅ 200 m begränsningskabel
✅ 250 märlor
✅ 6 anslutningsklämmor & 5 skarvkopplingar
Vill du ha extra skydd? Med antikollisionsradar (säljs separat) undviker roboten hinder i trädgården. Installationen är enkel och kräver inga verktyg.
Vill du veta mer om tillbehör? Tryck här för mer information!
Art.nr.: 19902-24
EAN: 4066407025417
Ytkapacitet: 1200 m²
Laddningssystem: Automatisk
Maximal lutning: 30 % (arbetsområde), 15 % (begränsningsslinga)
Timer & Uppdatering: Timerfunktion, FOTA-programvaruuppdatering
Säkerhet: PIN-kod, lyft- och lutningssensor
IP-klassning: IPX5 (vattentålig)
System: 2 diskar med 3 svängbara knivblad
Klipphöjd: 25–45 mm
Klippbredd: 22 cm
Dubbel skärriktning: Ja
Daglig aktiv tid: 17 h
Laddningstid: 70 min
Klipptid per laddning: 50 min
Energiförbrukning: 8 kWh/mån
Upplevd ljudnivå: 58 dB(A)
Kablar & Märlor: Slingkabel 200 m, lågspänningskabel 3 m, 250 märlor
Vikt: 10.3 kg
Storlek: 63 x 43 x 26 cm
Har du problem med din Gardena robotgräsklippare? Så här gör du för att starta ett garantiärende:
Vid fel eller driftstörningar skall du själv registrera ett ärende direkt hos Gardena via deras supportformulär: https://gardenasupportsweden.zendesk.com/hc/sv/requests/new
När du fyller i formuläret, tänk på att:
- Beskriva felet så noggrant som möjligt
- Ange produktens serienummer
✅ Behöver du hjälp med att skapa ärendet? Vi hjälper dig gärna – hör av dig till oss!
Gardena återkommer till dig med en första bedömning. Beroende på ärendets art kan du:
- Bli hänvisad till en auktoriserad Gardena-/Husqvarna-verkstad nära dig
- Få instruktioner om hur du skickar in produkten till deras centralverkstad
Innan du lämnar in eller skickar din robotgräsklippare till en Gardena / Husqvarna verkstad är det viktigt att du har så mycket information som möjligt tillgängligt – såsom en tydlig felbeskrivning, inköpskvitto / faktura, serienummer samt eventuell garantibekräftelse. Detta underlag gör det enklare för verkstaden att bedöma ärendet och påskyndar hanteringen.
I vissa fall kan verkstaden göra en preliminär bedömning utifrån den information som lämnas, men ofta krävs en fysisk felsökning av produkten för att fastställa felet med säkerhet. Därför är det inte alltid möjligt att i förväg ge ett exakt svar på vad som behöver åtgärdas.
Vissa typer av skador omfattas inte av garantin, exempelvis:
- Yttre åverkan
- Felaktig användning
- Normalt slitage
Om felet inte täcks av garantin kan verkstaden ta ut avgifter för:
- Felsökning
- Frakt
- Reparation (endast efter ditt godkännande)
Du får alltid ett kostnadsförslag innan eventuella åtgärder utanför garanti påbörjas.
Om du är osäker kring något i processen, rekommenderar vi att du har en tät dialog med den verkstad som hanterar ditt ärende. De hjälper dig med bedömning, svarar på frågor och vägleder dig kring nästa steg.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp – vi finns här för dig!
Klippyta (upp till) | 1200m2 |
---|---|
Guidetråd / Genvägskabel | Ja |
Bluetooth / GSM / Wifi | Bluetooth |
Typ utav installation: | Trådbunden begränsning |
Använd gärna vår chat om du har frågar, då får du svar direkt om vi är online! Är vi offline lämnar du bara ett meddelande så mailar vi tillbaka så snart som möjligt!
Tillsammans med Walley kan vi erbjuda kortbetalning, faktura eller delbetalning.
* Vid köp över 500 kr, annars fastpris 25 kr.
Chatten är stängd idag.